4x4 logo

1. forduló, Kövestető – 2011. március 26.

…avagy a modellautóktól az Amarokon át a triálos autókig

                 A 2011-es évet egy új triálos helyszínen kezdtük, a Hosszúhetényhez közeli Kövestetőn. Ahogy ígértük, nem egy különlegességgel szolgáltunk a helyszínre érkezőknek: láthattak ”kisautókat, nagyautókat” és tesztautót egyaránt.
A pályaépítés a szokásos módon már csütörtök reggel megkezdődött, Fajesz a kövek ellenállásával nem törődve ütötte a karókat az erdőben és a ”hegyoldalon”. Péntek este a parkolóhelyek kiszalagozásával ért véget a ”terepgyakorlat”, éhségünket pedig egy hosszúhetényi házias vendéglőben csillapítottuk. Az utolsó simításokat éjszakába nyúlóan végezték hostess-lányaink és az elnökünk.
Szombat reggel szerencsére napos időre ébredtünk, és elkezdődhetett a hétvégi pörgés. A 10 órai kezdést egy fun kategória szintű ”pályán” való feljutás előzte meg. A megmérettetés után a versenyzőknek lehetőségük volt nevezni, ezáltal egy új póló tulajdonosaivá váltak. A büfés reggeli után került sor az eligazításra. A szekciók teljesítése előtt a versenyzők átnézték a pályákat, volt, aki repülőből próbált új stratégiát kidolgozni. Ezután kezdődött a délelőtti 4 szekció teljesítése. A változatos terepű pályák sok meglepetést tartogattak versenyzőink számára; volt, aki nem elégedett meg a pálya adta lehetőségekkel, és egy fán folytatta a versenyt, más – megkönnyítve a kiszállást – az ajtaját hagyta ”szuvenírként” a pálya mellett. Eközben az RC triálosok modellautóik versenyeztetésével szórakoztatták a közönséget. Az Autó City Pécs jóvoltából felajánlott új Volkswagen Amarok tesztelésére egész szombaton lehetőségünk volt – a terepnek köszönhetően sikerült is egyszer egy lehetetlennek tűnő helyzetbe tenni az autót. Ennek következtében nem csak az előre kijelölt pályákon kellett megoldani a problémákat, hanem itt is kellett használni a csörlőt. Az ebéd elfogyasztása után a másik 4 pálya teljesítése folyt – nem kevés izgalommal. A délutáni órákban került sor a modellautók lebírálására, triálos szabályok szerint. A szekciók teljesítése után dobogóra állhattak a modellautók ”vezetői”, majd Hosszúhetény alpolgármester-asszonya mondott egy rövid beszédet, és invitált mindenkit egy esti batyus-bulira. Befejezésként néhány vállalkozó szellemű versenyző – és szervező – részt vett a gyorsulási pályán Terep Sprint kategóriában. Sötétedés után visszaérkezve a szállásra próbáltuk kipihenni az eddigi fáradalmakat – nem túl sok sikerrel, ugyanis rögtön indultunk vacsorázni. Családias hangulatban telt az este – néhányan taktikát váltva a pályákon kívül próbálták megszerezni az 1. helyet.
Vasárnap reggel felébredve nem túl nagy lelkesedéssel tapasztaltuk, hogy egész éjjel esett az eső, de a jó oldala is megmutatkozott: sokkal izgalmasabbá tette a pályákat. Ahogy eddig is, vasárnap ”csak” 6 pályát kellett teljesíteni; 3-at délelőtt és 3-at délután. Természetesen nem hagytuk őket ugyanúgy, ahogy előző nap voltak – a már fent említett pályaépító-munkás „Ha itt mentek, ide ütöm”-alapon ütött át pár karót, így néhány pálya ”hamar befejezhetővé” vált. Az utolsó versenyző beérkezése után megkezdtük a pontok összesítését és az eredményhirdetést. Először a szombati Terep Sprint díjait osztottuk ki, majd a kategóriák nehézsége szerint folytatódott a serlegek és oklevelek átadása.
Összességében adrenalindús helyzetekben gazdag hétvégét zártunk. Reméljük, hogy a következő – második – fordulóra még több versenyző látogat el, és a fun-osok is tiszteletüket teszik. Várunk minden érdeklődőt április 16-17-én a kereki Sapkadombra!

Lejegyezte: Liza és Otti
Lefotózta: MTTE

kovesteto2011